مونس های روحی ویدا

زندگی آرزویی است که هر لحظه از اندیشه تو می گذرد

مونس های روحی ویدا

زندگی آرزویی است که هر لحظه از اندیشه تو می گذرد

یادگیری

باسلام ، سپاس و شادمانی  

سیاره ما دیگر نیازی به آدمهای موفق ندارد . این سیاره به شدت نیازمند افراد صلح جو ، درمانگر ، ناجی ، قصه گو و عاشق است ...." دالای لاما " 

تو کتاب گفتگو با خدا درباره امور تربیتی و آموزش کودکان صحبت شده برداشتم را می نویسم اول اینکه خرده گرفته شده که چه لزومی داره بچه بعد از تولد حتما اونقدر محکم به پشتش کوبیده بشه ، و بعد اینکه چرا مادر و بچه را از هم جدا می کنید !!!در واقع در ابتدای حضور نوزاد روی زمین بهش یادآور می شیم که این دنیا ، دنیای خشونت و جدایی هست !!! 

روش های آموزشی فعلی برای بچه ها به شدت مورد انتقاد قرار گرفته و گفته شده که بیشترین چیزی که بچه ها لازمه دباره اش بدونن " عشق " هست و فقط کافیه که میزان خیلی کمی از دانش نسل به نسل منتقل بشه و متاسفانه آینده این شیوه تربیت و رشد کردن را خوب ندیده !   

 

به زندگی خودم که نگاه می کنم آگاهی و مسایل اساسی مربوط به انسان بودن را در کتابهای غیردرسی پیدا کردم و تجربیاتم با درد فراوانی همراه بود و علت اصلی این دردکشیدن ها هم عدم آگاهی بود . 

تا 16 سالگی به خودم اجازه نمی دادم درباره خداوند سوال بپرسم و وقتی کنجکاو نباشی چطوری می تونی ، بشناسی و چطوری می تونی بی قید و شرط دوست داشته باشی ؟ 

 کتابی از موریس مترلینگ را خوندم بنام " اندیشه های یک مغز بزرگ " دیدم داره سوال می پرسه و در واقع اون کتاب فقط کتاب سوال پرسیدن بود و منم ترسم ریخت و یه دفتر برای پرسیدن برای خودم کنار گذاشتم ...  

سوال که می کنی جواب ها از راه می رسن . 

دخترم پریا کلاس سومش را تموم کرده ، امروزه مدارس خیلی شادتر شدن و کمتر هم برای یادگرفتن گیر می دن .... من به معلمش گفتم این ضرب و ریاضی را بالاخره یادمی گیره ولی نمی خوام روح و روانش آسیب ببینه . خدا رو شکر سیستم نمره گذاری هم برداشته شده و این خوبه .  

ولی اگه می تونستم خودم برای آموزش اجتماعی دخترم تصمیم بگیرم روی مسیولیت پذیری اش کار می کردم و بهش یاد می دادم که در برابر جامعه ای که توش زندگی می کنه مسیوله . 

دانش آموز باید معنا و مفاهیم انسانیت را یاد بگیره ، سواد عاطفی داشته باشه و شیوه های مختلف ارتباط را یاد بگیره . باید یاد بگیره که چطوری درست صحبت کنه و چطوری درست سوال کنه و چطوری احساسش رابنویسه ....

درباره محیط زیست ، فوایدش و تاثیر رفتارهای انسان روی محیط زیاد صحبت می کردم و حتما حتما بهش یادمی دادم که چطور رفتارهای انسان می تونه تاثیر مثبت و یا منفی روی زمین که در واقع خانه ماست بذاره. توی مدارس ژاپن تمییز کردن مدرسه با دانش آموزان هست و بنظرم این کار عالیه .  

 بچه ها باید سواد مالی را یاد بگیرن . درس های پایه و انواع هنرها  را آموزش ببین و بعد از اون استعداد یابی بشه و هر دانش آموز در سالهای بالاتر بنا بر توانایی های خدادادی اش ، گرایش دلخواه خودش را پیدا کنه .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.