مونس های روحی ویدا

زندگی آرزویی است که هر لحظه از اندیشه تو می گذرد

مونس های روحی ویدا

زندگی آرزویی است که هر لحظه از اندیشه تو می گذرد

اعتدال بهاری

آیا کمال را در تعادل می بینید ؟ 

روز و شب ، بهار و پاییز ، داغ و سرد ، کاشت و برداشت ، همه چیز در اعتدالین ، متعادل است . 

اعتدال بدون افراط و تفریط ممکن نیست . 

زندگی در میان گرمای تابستان و سرمای زمستان ، کاشت و برداشت و نور و تاریکی ادامه می یابد .... این اکنون است ! 

اگر تلاش داشته باشید که فقط از تاریکی کناره بگیرید یا فقط به نور بچسبید ، نمی توانید در تعادل زندگی کنید . به جای آن بکوشید تا از همه آنچه که هستید، آگاه باشید و در هر لحظه مسولانه انتخاب کنید . 

 

 پارک زیبا در ژاپن - بهار زیبا 

رشد معنوی ، راه گریز ساده ای از شرایط دردناک زندگی شما نیست . رشد معنوی به این ترتیب آغاز می شود که مشکلات زندگی خود را با چشمان باز بکاوید و علت را دریابید . 

شما علت هستید . 

هر بینشی که شما را به این درک برساند ، همچون بهار ، آغازی تازه است . 

هر میل به دنبال کردن الهامات قلبی نیز یک بهار است . 

نور خورشید آگاهی شماست و در بهار ، تولد یک زندگی تازه همان قدر که شوق برانگیز است ، چالش برانگیز نیز هست .آیا حاضر هستید که خود را همواره و پیوسته خالق و مسوول آنچه می آفرینید ، ببینید ؟ 

بهارتان سبز و شکوفا باد . 

اعتدال بهاری ،برگرفته از کتاب جان جانان

فصل آتش

آتش ، بخشی از چرخه طبیعی جنگل ها و طبیعت است . به جای جنگل قدیمی ، جنگلی تازه پدید خواهد آمد . آگاهی نیز چنین است . 

هنگامی که روشن می شود ، همه آنچه را زمانی برای شما باارزش بود ؛ می سوزاند و از بین می برد . آنگاه آنچه پیش تر رضایت بخش بود ، دیگر چنین نیست .  

در این وضعیت ، آرزوهای والاتر جایگزین خواسته های فروتر می شود . محبت جایگزین خشم می گردد و شناخت جای نادانی را می گیرد .  

زندگی به شیوه ای ژرف و بنیادین تغییر می کند و شما نمی توانید جلوی آتش را بگیرید .  

این دگرگونی نیز مانند آتش جنگل ، یک فاجعه نیست . اکنون زندگی تازه و آگاهانه ای پدید می آید .  

اهداف نوین شکل می گیرند و راه های تازه ارتباطی ، شما را به اهدافتان می رساند .  

 

آتش سوزی در جنگل، کانادا 

این دریافت از کتاب جان جانان ، نوشته گری زوکاو است .

ده آیین زندگی پرطراوت

 آیین انزوا:  

اطمینان حاصل کنید که در برنامه روزانه شما ، زمانی برای آرامش درنظر گرفته شده . آیین برنامه ریزی شده و منظمی برای سکوت  

 آیین ویژگی های جسمانی :

مراقبت از جسم با تمرین یوگا و تمرکز بر شیوه درست تنفس 

 آیین پرورش زندگی :

رژیم غذایی سالم خصوصا با غذاهای زنده ( گیاهان ) البته در خاطر داشته باشید که باید معتدل زندگی کرد و هیچ کاری را افراطی انجام نداد . اگر گوشت دوست دارید می توانید مقدار کم از آن بخورید . 

آیین دانش فراوان :

تلاش برای یادگیری و مطالعه کتاب . هر مطلبی را نخوانید و مطالبی را به باغ سرسبز ذهن خود وارد کنید که بی اندازه مغذی باشد . 

آیین تامل شخصی: 

تمام کارهای روزانه خود را بررسی کنید تا ببینید مثبت و سودمند بوده یا منفی و نیاز به اصلاح دارد . 

آیین سحرخیزی:  

نور خورشید نیروی شما را آزاد می کند و نشاط جسمی و روحی به شما ارزانی می کند .برای به دست آوردن عصاره شادمانی که در صبح زود جاری می شود ، سحرخیز شوید . 

آیین موسیقی : 

آیین گفتار :  

تکرار عبارات تاکیدی مثبت و یا مانترا 

آیین سادگی : 

فرد نباید با انبوه چیزهای بیهوده زندگی کند ، فقط روی اولویت ها تمرکز کنید و کارهایی که واقعا معنادار است .   

 

عکسها و نقاشی های رمانتیک و عاشقانه

 

ده آیین زندگی پرطراوت را از کتاب " فنجان خالی " نوشته شارما انتخاب شده

تو خودت نور جهانی

باسلام ، سپاس و شادمانی  

این روزها روی این ذهنیت بیشتر تمرکز کردم که :   

 

دیگرانی نیست ... 

همه انعکاس خود من هستند . 

  

تصور کن که هر شخصی در این دنیا به روشن شدگی رسیده است به جز تو . همه آن ها آموزگاران تو هستند ، هر کدام فقط آن کارهای درست را برای کمک به تو می کنند تا شکیبایی کامل ، شناخت کامل و شفقت کامل را یاد بگیری  ...

  

مردم را همانگونه که هستند بپذیر . بی هیچ قضاوتی . 

آنان اینچنین هستند و تو کیستی که بگویی آنان درست هستند یا نادرست ؟ 

اگر دیگران در خطا باشند رنجش را می کشند و اگر برحق باشند برکتش را میبرند . 

ولی تو کیستی که محکوم کنی ؟ 

  

 

روی این مفاهیم متمرکز شدم و دلم می خواد دریافت خوبی ازش داشته باشم . یعنی دلم می خواد که مفهوم یکی بودن تبدیل به "جان "بشه  .

ماجرا اونجایی برام سختتر میشه که اونی که برات خیلی عزیزه یه جنبه ای از خودت رو برات نقش بازی می کنه که کنار اومدن باهاش سخت میشه .  

واقعیت چیزی جز این نیست که همه عالم هستی شکلی از این " من وجودی " هست که داره به واقعیت مادی و احساسی تبدیل میشه  .

و اینو بازم به خودم یادآوری می کنم که : 

تــو خــودت نــور جــهانی ، بــه خــود آی

خواب آلودگی روح

با سلام سپاس و شادمانی  

یه نوع خواب زدگی وجود داره که من اسمش رو خواب زدگی روحی می ذارم . 

بخاطر عادت هامون و تکرار روزها و رفتارها ، دچار این خواب زدگی میشم  .

عادت می کنیم ، دلبسته میشیم و بعدش دچار ترس از ترک عادت هامون میشیم . همینه که روزها می گذره و می گذره و ما همونی هستیم که همیشه بودیم . 

یعنی توی باورهامون ، توی رفتارهامون تغییری ایجاد نمی کنیم . رشد نمی کنیم . 

و اون آگاهی گرد و خاک گرفته رو با دستمال زنده مانی ، شفاف نمی کنیم   

 

عکس های خوشگل و جذاب دختران تنها و غمگین عاشقانه و رمانتیک 

یه وقت متوجه میشی اونی که نقش یه شخصیت قربانی رو داره ، سالهای سال توی همون نقش ، گیر کرده . اونی که برای رسیدن به هدفی یاد گرفته که کشان کشان و یا با خزیدن جلو بره ؛ هنوز چیزی از دویدن و پرواز نمی دونه.

اینا همه یعنی اینکه تو در خواب آلودگی روحی بسر می بری .  

تلنگرها می آن و می رن ،می خوان یه موجی توی این دریای خسته وجود، ایجاد کنن ، ولی تو هنوز خوابیدی!   

زندگی جذابه و جذابیتش به شکلی هست که آدم رو سحر می کنه . هیپنوتیزم قدرت و دارایی و نداری هات می شی .

من به این مسئله ایمان دارم و سعی می کنم مدام خودم رو چک کنم ، در چه حالی هستم ، کجا هستم ، آیا مسیرم درسته ، چطوری می تونم بهتر و درستتر رفتار کنم ، چه هیجاناتی رو می خوام تجربه کنم ، و چه آرزوهایی رو می خوام زندگی کنم و و و

خدا جون نکنه یه وقتی خواب بمونم و از این فرصت قشنگ بودن ، درست استفاده نکنم .