مونس های روحی ویدا

زندگی آرزویی است که هر لحظه از اندیشه تو می گذرد

مونس های روحی ویدا

زندگی آرزویی است که هر لحظه از اندیشه تو می گذرد

دنیای مجازی من

باسلام ، سپاس و شادمانی  

 دنیای مجازی ، ارتباطات را راحت کرده و این فوق العاده اس .... نمی خوام درباره مزایا و معایبش بگم و صرفا درباره اون چیزهایی که د ر این فضاها دوست دارم می نویسم .

یه سری از کانالهای مورد علاقه ام در تلگرام را براتون می نویسم شاید به کارتون بیاد : حکمت تائو ، سیذارتا ، انفجار بیداری ، رادیو توانگری ، یوگا و تندرستی ، ثروتمندان خودساخته ، کانال دکتر آز که مطالب پزشکی خوبی می ذاره . من خودم چون نقاشی خیلی دوست دارم عضو کانال زیباترین آثار نقاشی جهان هستم .

بین این کانال ها ، رادیو توانگری که گوش نیوزهای دکتر شیری در اون گذاشته میشه برام جالبه ، مخصوصا شخصیت راحت و صحبتهای عمیق و خودمونی دکتر را خیلی دوست دارم و خیلی مطالب عالی ازش یادگرفتم و بخاطرش از همین جا سپاس فراوان

یه گروه خانمانه تو تلگرام دارم به اسم حباب صورتی و یه گروه louts هم هست که یه تعداد از وب نویس ها با هم جمعیم و دریافت هایی که از این گروه ها هم دارم خوبه

Image result

وبلاگ نویسی را تو بلاگفا شروع کردم فکر کنم از سال 90 ، با همین نام مونس های روحی ویدا ،عالی بود با دریافتها و ارتباطات فوق العاده که برام بسیار بسیار آموزنده بود . حسم اینطوره که وقتی می نویسم بیشتر یادمیگیرم و در ضمن سوالات خوب دوستان منو مجبور به بیشتر یادگرفتن می کرد و بهترین پیامدش پیدا کردن دوستانی همدل و معلم هایی بی نظیر بود . و ثمره جمع آوری دلنوشته هام هم تبدیل به کتاب " مهربان مراقب " شد . حالا هر وقت به خودم و کارهایی که انجام دادم فکر می کنم با یادآوری مهربان مراقب ، به خودم بیشتر افتخار می کنم .

ولی خب بلاگفا یه مدت طولانی تعطیل شد و من رمز ورودم رو فراموش کردم و دیگه نشد که بهش برگردم . ولی بد هم نشد در بلاک اسکای بیشتر برای دل خودم می نویسم و دیگه اون حس تعهد هرروز نوشتن را ندارم و می خوام بگم در واقع راحتترم .

تو اینستا هم عضو هیچ گروه دوستانه و تجاری نمیشم فقط یه سری منظره فوق العاده که هر وقت بهشون نگاه می کنم با خودم می گم : خداجون سپاس که بهشت زمین را اینگونه باشکوه و زیبا خلق کردی .

اینم دنیای مجازی مختصر و مفید من .

بازی کامل شو

باسلام ، سپاس و شادمانی  

صبح ها وقتی همسرم از خواب بیدار میشه با صدای بلند میگه " سلاممممم " و من چقدر این سلام را برای شروع کردن یه روز تازه دوست دارم . امیدوارم همه ما ، هر روز را عالی شروع کنیم و حتی اگه حسمون هم خیلی عالی نباشه ، برای برداشتن اولین گام روزانه خودمون هر طوری که بلد هستیم حالمون را خوبتر و پرانرژی تر کنیم و خدا بخواد تا پایان روز عالی باشیم . 

امروزه برنامه ها و بازی های کامپیوتری ساخته شده که با سیستم های گرافیکی و صوتی میشه احساس و عواطف خودمون را پیدا کنیم . حس سرخوردگی را بیان کنیم و به اعتماد بنفس برسیم . 

 

 پری دریایی

و یا بازی به اسم " کامل شو " وجود داره که در درمان اختلالاتی مثل سردرد و احساسات تحریک پذیر کمک می کنه . 

البته من درباره این برنامه های کامپیوتری فقط مطالعه کردم و اطلاعاتم ناقص هست ولی خیلی برام جالبه و می خوام دراین مورد بیشتر تحقیق کنم . چون حس می کنم می تونه برای درک نیازهای اختلال اتیسم کمک کنه . 

گذر زمان

با سلام ، سپاس و شادمانی 

به عنوان جانشین خداوند روی زمین ، با نام مبارک انسان زاده شده ایم و مسئول هستیم . 

مسئول خلق آنچه که سزاوار هدیه کردن به خداوند هست .  

بنابراین لازمه که دامنه توانایی های خودمون را گسترش بدیم . چون اگر که راکد بمونیم ، بی تعارف می پوسیم . 

ما انسانها در سه جهت توانایی رشد کردن داریم : جسم ، ذهن و ابعاد بی انتهای روحمون  

رشد در فضای جسمی که مشخصه ،بعد از دوران بلوغ کند میشه ولی تا پایان عمرمون کار جابه جایی سلولها انجام میشه . این روزها مد شده که گیف هایی می سازن و چهره آدما را در زمانهای مختلف با سرعت نشون میدن . برام خیلی جالبه که آدمهای خوب و معنوی اونایی که می دونم به بعد روحانی خودشون توجه کردن ، در زمان پیری حتی از دوران جوانی هم زیباتر شدن مثل نیل دونالد والش عزیز ، نویسنده کتاب گفتگو با خدا  

و اما رشد ذهنی که برای خیلی از عزیزان از 30 سالگی متوقف میشه ، اونا دیگه مطالعه نمی کنن ، تحقیق نمی کنن و کنجکاو بودن را فراموش می کنن . ذهن آنها بعد از سی سالگی فقط با الگوهای ساخته شده توسط دیگران انباشته میشه . آنها فقط تقلید می کنن ... از روی فیلم ها و برنامه های تلویزیونی الگوبرداری می کنن و زندگی خودشون را می چرخونن .  

  

 

ولی بعد روحانی ما چطوری رشد می کنه ، بچه ها از بدو تولد دانشی گسترده درخصوص روح دارن و اونا عمیق ترین مسایل معنوی را به راحتی و بدون قضاوت بلد هستن . اونا احساس ایمنی دارن . بی دلیل عشق می ورزن و بی دلیل می خندن ... بزرگتر که میشن جامعه و خانواده می خوان که آموزه های خودشون را به بچه یاد بدن. اینها تا زمانی خوبه که بچه آگاهانه یادبگیره که چرا اون همه احساس خوب را با خودش آورده ؟

ولی اون زمان که ترس های خودمون رو بهش انتقال بدیم و کودک اونقدری بترسه که جرات سوال پرسیدن درباره مسایل معنوی را نداشته باشه و این ترس ها روح اونو فلج کنه ، به مرحله انکار و یا بی خیالی میرسه و اصلا توجه ای به روح خودش نخواهد داشت و اینم میشه مرگ روح  !

من اغلب از زنده کردن می نویسم ، این بار ازمرگ ها هم نوشتم . بادا که جسم ، ذهن و روحمون همیشه زنده ، شاد ، عاشق و درحال شکوفایی باشه .

هنر درمانی

جدیدا" کتابی با عنوان هنر درمانی خوندم . نوشته دانیل براون ترجمه مهدی وهابی . 

در قسمتی از کتاب نوشته شده :  

" وقتی در هنردرمانی به بررسی نحوه نگاه تان به خود و دنیا می پردازید ، درمان وضعیت بهتری می یابد . هنرمند چه با خمیر کار کند ، چه با کلمات و چه با کلیدهای پیانو ، دنیای نمادینی می سازد که آزاد کننده عواطف و عقاید اوست .

همه ما نمادهایی داریم که بازتاب دهنده افکار و احساسات ما هستند ، به عنوان مثال غروبی زیبا شاید معنای آرامش یا غم را بدهد .  

تمام درمان ها بر تغییر نمادها یا معانی آنها در ذهن شما متکید . 

و خلاصه اینکه درمان به کمک هنر در دو مرحله صورت می گیره  : 

1- توجه کردن به نماد  

2- تحول نماد " 

این کتاب تمرینات خیلی جالبی داشت که من واقعا دوست داشتم مثل اینکه بهمون یاد می داد برای هر احساس و یا کلمه ، یه تصور یا نماد در ذهنمون درست کنیم و یا اونو نقاشی کنیم .  

 

 

اگه یه تصویر یا موزیک برامون نمادی از غم داره و فضای سنگین ایجاد می کنه ، تغییرش بدیم و با این تغییر ، حسمون هم تغییر خواهد کرد . 

چند روز پیش بطور اتفاقی کلاس یوگای من با یه کلاس تخلیه هیجان ادغام شد . از اینکه می تونستم تجربه جدیدی داشته باشم خوشحال بودم . در اونجا هدف این بود که با تولید آوا و حرکات بیشتر ضربه ای ، هیجانات درونی خودمون رو خالی کنیم و مربی می گفت هر کس آوای مخصوص به خودش داره ، آوای خودتون را پیدا کنید . 

داشتم فکر می کردم چقدر خوبه که آوای درونی من زیبا باشه ، دوست دارم خالق زیبایی باشم و با هنر درمانی ، یاد می گیریم که هیجانات و احساسات خودمون را به زیبایی تبدیل کنیم . 

چیزی که آخر کلاس مربی بمن گفت این بود که ازت متشکرم که ما را قضاوت نکردی . در کتاب هنر درمانی هم دقیقا" همینطور گفته که : " در تمام مدت درمان با هنرها ، از نقد کردن خود و دیگران بپرهیزید . داشتن نگرشی بدون پیش داروی ، حیاتی است "

موسیقی با کلام

باسلام ، سپاس و شادمانی 

معصومانه ترین و پاکترین روش دریافت انرژی ، جذب کردن انرژی های طبیعت هست . مخصوصا" گیاهان سخاوتمندانه ، فرکانس های بالا و عالی انرژی را به آدم منتقل می کنن .  

بهار که میشه زندگی جانی دوباره می گیره و چه خوبه از این فرصت استفاده بشه .به رشد برگها و باز شدن شکوفه ها دقت کنیم ، برگ ها را لمس کنیم و تا می تونیم تنه درختان بیشتری را نوازش کنیم .  

این رنگ سبز چمنی کمرنگ که روی برگهای جوان نقش بسته ، یه رنگ فوق العاده اس ، رنگی که از چاکرای قلب ما خارخ میشه ، دقیقا" همین رنگه ... رنگ مهربانی و گشایش سینه . 

من امروز می خواستم درباره موسیقی و تاثیر کلام استفاده شده در موسیقی بنویسم که هوای پاک بهاری بهم این فرصت را داد تا اول یک کمی از اون تعریف کنم . 

 

 14034177-origpic-c6d70e 

و اما درباره تاثیر کلام که بطور ناخودآگاه روی ضمیرباطن ما اثر می ذاره و نتیجه مثبت و یا منفی اون در احساس ، باورها و رفتارمون ، زیاد صحبت کردم .  

ما از این اصل تاثیرگذار استفاده می کنیم برای خلق و تکرار عبارات تاکیدی مثبت که بشکل تلقین ، و با تکرار چندین باره و ترجیحا با صدای بلند ، احساس و باور خوبی را برای خودمون ایجاد کنیم .  

مثل عبارت : من توانمند و کاملا" ایمن هستم. 

همه ما به موزیک گوش می کنیم و موسیقی هم یه شیوه برای بهتر شدن حال ما هست .ولی باید بگم که می تونه حالمون را خرابتر هم بکنه...  

با شنیدن کلام خوب ، عاشقانه و سرشار از احساس موزیک ، اوج می گیریم و کلی خاطره خوب برامون زنده میشه و یا فارغ از همه اینها صرفا کلام مثبت و موثر موزیک ، یه حس سرخوشی در ما ایجاد می کنه . 

ولی باید تاکید کنم که کلمات منفی هم می تونن ، حالمون رو خراب کنن مخصوصا وقتی صدای خواننده به دلمون خوش می آد . من خودم صدای سیاوش قمیشی را خیلی دوست دارم ولی وقتی می شنوم که می گه : حسرت همیشه با ماست !!!! 

با خودم می گم چه تلقین بدی داره می کنه! حتی اگه روی مفاهیمش زوم نکنم ، ضمیر ناخودآگاهم که اونا رو می فهمه و درک می کنه ... لطفا وقتی موزیک می ذارید دقیق باشید و اصلا اجازه ندید کلام منفی بهتون تلقین بشه . 

این یه مسیله بسیار مهمه ما آدما بدون اینکه که شاید حتی خودمون هم خبر داشته باشیم با کمک کلام منفی و تاثیرگذار موزیک ، باورها غلط را انتقال می دیم و این وارد هوشیاری جمعی ما میشه ... همین که یکی شکست عشقی می خوره ، کلی موزیک با بار منفی احساسی گوش میده ...  

اینطوری خودش به خودش کمک می کنه که هر چی بیشتر بره توی فاز افسردگی و کلی اعتقادات نادرست درخصوص دوست داشتن و عشق پیدا میکنه