مونس های روحی ویدا

زندگی آرزویی است که هر لحظه از اندیشه تو می گذرد

مونس های روحی ویدا

زندگی آرزویی است که هر لحظه از اندیشه تو می گذرد

جشنواره توت فرنگی

باسلام ، سپاس و شادمانی 

 امروز جشنواره توت فرنگی تو یکی از روستای گیلان برگزار شد . خواستیم که بریم اونقدر ترافیک و شلوغی بود که بجاش رفتیم تو یه خونه روستایی !

 یه آقایی اونجا بود ازش پرسیدم جشنواره چطوریه ؟ گفت مثل یه عروسی می مونه . بزن و برقص و در ضمن مردم توت هم می خرن . می گم مردم چقدر از این تفریحات کوچک استقبال می کنن . خلاصه ما هم از باغ آقایه باقلی چیدیم و خوردیم .چقدرم شیرین بود . یادمه دانشجوی شیراز که بودم دوستام از اینکه باقلی خام می خورم تعجب می کردن . منم می گفتم شما که بادمجون خام می خورین کارتون عجیبتره که !

عادات غذایی در مناطق مختلف کشورمون متنوع هست . مخصوصا شهر ما که یونسکو ، شهر خلاق غذا معرفی اش کرده . من علت این سلیقه متنوع در پخت و پز را علاقه زنان کشورم به خانواده می دونم . یه زن دلش می خواد برای کسایی که دوست داره ، غذاهای خوشمزه و متنوع درست کنه .

Image result for جشنواره توت فرنگی گیلان

یکی از تفریحاتی که عاشقش هستم رفتن در مسیرهای ناشناس روستاییه .اگه که گم بشیم که چه بهتر ، حسابی کیف می کنم .

می خوام از شیوه آبیاری روستاهامون بگم که به بیشتر از 50 سال قبل کانال کشی شده . حساب کنید اون زمان آمریکایی ها با برداشت هوایی مسیرکانال ها را مشخص کردن قسمتی پایه داره و روی مسیره و قسمت های دیگر هم سطح زمین ، طوری طراحی شده که بدون نیاز به پمپ ، به روستاها آبرسانی میشه .  خلاصه بسته به شغلم ، لازم بود اینو بنویسم  که البته حقیقتا" جای تعریف داشت .

می خوام بگم  عاشق خونه های روستایی هستم . شبها که چراغ های حبابی شون رو روشن می کن ، منم می رم تو رویا و اینکه حالا تو این خونه های کوچولو چه خبره ؟

نظرات 4 + ارسال نظر
غریبی آشنا شنبه 6 خرداد 1396 ساعت 05:25

سلام
بلهههههه هم رشته ایم و از قضا هم دوره ورودی 70 سرکار خ محمودی.من از آقایون هم دوره شما هستم.از طریق فیسبوکتون اومدم تو وبلاگتون. واللا من ک با زور و اجبار خانواده اومدم تو بهداشت محیط بعد اوایلش علاقه مند شدم و تو عالم جوونی و نوجوونی علی الرغم بی میلی ب رشته بهداشت محیط دوره لیسانم همونجا تو پاکدشت خوندم اما تو طرح از این رشته متنفر شدم.جای تعجب شاید باشه لاین عوض کردم تو دانشگاه تهران فوق حسابداری خوندم و الان 16 ساله کار مالی میکنم تو شرکتهای مختلفی تو تهران.با تحصیل تو این رشته و مطالعه آزاد تو رشته های مدیریت و اقتصاد و حقوق ک از رشته های مرتبط با حسابداری هستن واقعا دنیای جدیدی ب رو باز شد.خیلی راضیم تنوع کار بالا تمام مطالبی ک خوندی تو کار کاربرد داره بازار کار پر تقاضا بخصوص تو بخش خصوصی .و تو زندگی شخصی هم بسیار موثر . الان از تمام اون چیزایی ک تو بهداشت خوندم فک کنم ب اندازه ی صفحه آ 4 اونم در حد تایتل موضوعات یادم هست.
ب هر حال سرتونو درد نیارم ،حالا با این همه توضیح و تفسیر باید بگم کیم، من اسماعیل قندالی هستم اگ ب یاد بیارید منو.

خدانگهدار.موفق و موید باشید.

سلام آقای مهندس من خیلی خوشحالم که تونستید گرایش تحصیلی مورد علاقه خودتون را پیدا کنید و حالا مشغول کار دلخواه هستید .
خیلی اوقات اتفاق می افته که ناچار میشیم تا رویاها و آرزوهای دیگران را زندگی کنیم و در این شرایط نمیشه احساس خوشبختی کنیم وانگاری که اصلا برای اون کار آفریده نشدیم ... منم برای شما بهترین ها را آرزو دارم . موفق و پربرکت باشید

غریبی آشنا پنج‌شنبه 4 خرداد 1396 ساعت 19:54

ضمنا" خوش بحالتون ک شیراز درس خوندید.... حافظیه آرامگاه سعدی باغ عفیف آباد معالی آباد باغ دلگشا باغ کلاه فرنگی تخت جمشید و......
و به قول حضرت حافظ رحمت الله علیه:
خوشا شیراز و وضع بی مثالش....
خداوندا نگه دار از زوالش...
ما ک تو اون پاکدشت خراب شده پوسیدیم با اون رشته داغونمون
" بهداشت محیط"

پس هم رشته هستیم . ولی اصلا رشته داغونی نیست . هم بازار کار خوبی داره و هم جنبه های آموزشی اش خیلی خوبه
منم دوران کاردانی دانشگاه تهران و در پاکدشت بودم . دانشکده کشاورزی اونجا ، فضا را قشنگ کرده بود ولی کلا تهران بهم زیاد خوش نگذشت و برعکسش شیراز عالی بود .

غریبی آشنا پنج‌شنبه 4 خرداد 1396 ساعت 19:16

سلام.شهرتون کجاس ک شهر خلاق غذائیه ب زعم یونسکو؟
بعد کی چ سالی؟ فکتی دارید؟ یا شفاهیه؟

سلام
شهر رشت ... دو سالی میشه که یونسکو اینجا را شهر خلاق غذا معرفی کرده با تنوع غذایی بیشتر از فکر کنم 170 مدل غذا .... این روزها مردم شهرمون هم از این ماجرا استقبال کردن و رستوران هایی با غذاهای محلی و با سبک سنتی درست می کنن

Baran پنج‌شنبه 4 خرداد 1396 ساعت 16:44 http://haftaflakblue.blogsky.com/

با سلام و ادب و احترام

منم اون خونه هایی که به تصویر کشیدین رو دوست دارم
چقدر حیف که دیگه اجازه ی ساخت وساز به همان سبک...صادرنمیشه
نوش جون تون ؛بانو

سلام باران عزیز
خونه های قدیمی با ایوان بزرگشون و حیاط های بزرگتر ، یه دنیا زیبایی و حس خوب دارن . بیشتر مردم تمایل به شهرنشینی دارن و سبک زندگی رو بسمت آپارتمان نشینی بردن .

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.