مونس های روحی ویدا

زندگی آرزویی است که هر لحظه از اندیشه تو می گذرد

مونس های روحی ویدا

زندگی آرزویی است که هر لحظه از اندیشه تو می گذرد

وقتی می نویسم

باسلام ، سپاس و شادمانی  

دیشب تا دم صبح صدای بارون می اومد . چند تا دونه گل مگنولیای سفید کنار تختم گذاشته بودم و عطر خوبش هر چند وقت یکبار روحم را زنده می کرد . از حدود ساعت 5 صبح بیدار بودم و طبق عادت مدام بیرون را نگاه می کردم تا یک کمی سپیده بزنه و بتونم برم به پارک پشت خونه ، آخرین روزهای بهار ، طبیعت حوصله به خرج داد و یه هوای لطیف و فوق العاده و یه خورشیدخانم صورتی رنگ که آهسته ، شروع روز را خوشامد می گفت ، بهمون هدیه داد . 

دلم می خواد یه توضیحی بدم که نوشتن چه کاربردهایی می تونه در زندگی ما داشته باشه . 

اعتقادم اینه که با کمک نوشته ها ، به درک واضح تری از شخصیت خودمون می رسیم .  

همانطور که ما خانمها اغلب با صحبت کردن می تونیم درباره مسایل زندگی ، دریافت داشته باشیم ، نوشتن هم آگاهی ما را نسبت به مسایل عمیق تر می کنه .وقتی می نویسیم ، بهتر یاد بگیریم .

خب با کمک نوشتن می تونیم خودمون را بشناسیم . چطوری ؟  

 

عکس و تصویر *ی کاغذ ی قلم ی فکر خسته از تو مینویسم با تن خسته.از تو مینویسم ... 

- عادت کنید نوشتن را در خودتون تقویت کنید درباره خودتون ، حستون ، حسی که به محیط و اطرافیانتون دارید بنویسید . اینطوری نوشته هاتون مانند یه دوست خوب ، شما را به شما معرفی می کنن.

- با نوشتن می تونید دردهای جسمانی خودتون را ، درمان کنید چون هر دردی ریشه در احساسی داره که بهش توجه نشده . شما می تونید بالای صفحه بنویسید چرا دستم درد می کنه ؟ و بعد با سرعت تمام دلایلی که فکر می کنید ممکنه باعث این درد شده باشه را بنویسید . مثلا جسم سنگین بلند کردم ، کشیده شد ، و یا حتی یه بچه ای را کتک زدم و یا دوست نداشتم ظرف بشورم و به اجبار این کار را کردم . برای جلب توجه همسرم این درد سراغم اومده وووو هر چیز دیگه ای که به فکرتون می رسه را بنویسید .... شما با کمک نوشتن حسی را که تبدیل به درد و ناراحتی شده ، را بالا می آرید و می تونید به شکل کلمات بهش نگاه کنید و بنابراین از بار منفی حس دردتون کم میشه .  

- جولیاکامرون در کتاب راه هنرمند ، توضیح داده که با نوشتن صفحات صبحگاهی ، راه خلاقیت خودتون را باز کنید و این صفحات صبحگاهی ، اینطورن که صبح که از خواب بیدار شدین قلم کاغذ بردارید و سه صفحه پشت سرهم بنویسید و مهمه که حتما اون سه صفحه تکمیل بشه ، حتی شده با جملات تکراری . بعد با بررسی این جملات متوجه میشین که چه مسایلی سدی برای خلاقیت شماست . 

- نوشتن برای پیدا کردن اهداف زندگی مون و مسیر آرزوهامون خیلی کمک می کنه . آرزوهای ما بذرهای نهفته ای هستن که بخاطر اونا زندگی کردن را آغاز کردیم . من یه روش بنام "داستان های زندگی" را دوست دارم .یه دفتر بیارید و تند تند بنویسید که دوست دارید چه داستان هایی را زندگی کنید . مثلا یه صفحه بنویسید من دوست دارم گل فروش بشم و یه گل خونه خوشگل و بزرگ داشته باشم ، صبح ها با پیراهن صورتی وارد گل خونه بشم و و و و در صفحه دیگه یه داستان دیگر . داستان پشت داستان و در هر صفحه دفتر یه آرزوی قشنگ . هر وقت به دفترتون مراجعه می کنید این داستان ها را کامل تر کنید . 

برای نوشتن اهداف می تونید تیتر وار و مختصر هم نوشته داشته باشید و اهدافتون را در معیارهای شخصی ، مادی ، معنوی ، اجتماعی و زیست محیطی و جهانی بررسی کنید . این کاری نیست که فقط یکبار در زندگی تون انجامش بدین ، بلکه باید مدام به دفترهای رویا سربزنید و با تغییر آگاهی تون ، اونا را گسترش بدین . 

- نوشتن برای انتقال آگاهی هم بسیار کاربرد داره من قبلتر گفته بودم هدف از اومدن این همه آدم روی زمین و هدف از ماندگار بودن نسل بشر در طی این همه قرن ، انتقال آگاهی و تا حدودی انتقال دانش هست و من فکر می کنم نوشتن می تونه ابزار بسیار مناسبی برای این انتقال باشه .

نظرات 2 + ارسال نظر
... سه‌شنبه 30 خرداد 1396 ساعت 16:05

به نام آنکه با نفس گرمش گرمی بخشید به حیات و ممات و آوردگاهی از موجودات ، همه هوشمند ، همه هوشیار ، در حال آموختن و تجربه کردن و چه بسیار زیبایی به وسعت عالم هستی ، در این جشن همگانی و آوازی که همه آهنگ خدایست .
زیباترین ملودی های طبیعت که خلقت عالم هستی با همه وسعت در آن است .
یک کلام ، عالم همه نطق خدایی است ، همه از آواز الهی است
ذرات عالم که بشکافی ، نیست بجز زمزمه عشق الهی ، سزاوار نیست که بگوییم کلامی که در آن حس جدایست . و یا کلامی خلاف جریان خدایی .
یارب کمکم کن تا نگویم غیر از تو و زیبایی این عالم هستی که جفا باشد به همه از ریز و درشت ، که در این گنبد دوار بمانیم و بگردیم و ننگریم و نی اندیشیم و نرقصیم . به فضل کرم دوست در این آینه ، که همه رخ اوست .

پایدار باشید و مثل همیشه خندان .

سلام توی متن نوشتم که نوشته های شما ، شما را به شما معرفی می کنن و چقدر می تونه یه شخصیت دوست داشتنی و عزیز باشه که با نوشته هاش خودش را به شما معرفی کنه .... روزگارت شاد

نوید شنبه 27 خرداد 1396 ساعت 05:59 http://www.a-p-kh.blogfa.com

برا خود من نوشتن باعث میشه از یه چیزایی رها بشم

سلام
خیلی خوبه

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.