مونس های روحی ویدا

زندگی آرزویی است که هر لحظه از اندیشه تو می گذرد

مونس های روحی ویدا

زندگی آرزویی است که هر لحظه از اندیشه تو می گذرد

باورهای سخت

باسلام ، سپاس و شادمانی  

گاهی در زندگی مسیرهای سختی را انتخاب می کنیم... 

و گاهی هم برای پیمودن یه مسیر دشوار انتخاب میشیم .  

به گذشته که نگاه کنیم ، متوجه میشیم این روزها رنگ و لعاب بیشتری داره ، خصوصا " اگه باقدرت و درستی مسیرمون را طی کرده باشیم . اغلب سختی ها اون زمانی خودشون را نشون می دن که ما به یه سری باورها ، محکم و سفت چسبیده باشیم طوری که حاضرم نباشیم رهاش کنیم . 

هر داستانی را که باور نکنی ، ناچاری که زندگی کنی .  

اولین دفعه این مفهوم را در کتاب خودآموز روشن بینی مطالعه کردم . دریافتش برام سخت بود ولی زندگی ام را که مرور کردم ، متوجه شدم که چه پیامی داره .  

 

شکوفه های قرمز میان نرده های حصار

 

باورهای من درباره عشق خیلی سختگیرانه بود . شدیدا" به این باور اعتقاد داشتم که عشق یکی و خدا یکی . بخاطر باورم مبارزه کردم و رنج زیادی هم کشیدم . وقتی گذر زمان و دردهای عاطفی سنگین ، رها کردن را بمن آموخت ، عشق هم با چهره آرامتر و زیباتری خودنمایی کرد .  

عشق خودش یه معناست . معنایی که لزومی نداره با ذهنیت بخشیدن بهش ، از لطفش کنیم . این معنا بقدری عمیقه که به رنج ها و سختی هایی که کشیدیم ، ابهت میده .  

من امروز تا حد زیادی ،عشق عظیمی که در زمین جریان داره را درک می کنم . گاهی با خودم می گم : من فقط شکلی از انرژی هستم . خداوند در من به نظاره نشسته و برام یه جسم مادی درنظر گرفته .  

چقدر این بودنم بامفهومه و من چقدر باید سپاسگزار باشم . من  در نقش یه خالق در زمین مشغول زندگی کردم . در حالیکه اراده خداوند بشکل مادی دراومده . خیلی از اوقات به این فکر می کنم که زمین ، بهشت انسان است و خیلی دلم می خواد همه ما انسانها با حمایت کردن از همدیگه ، کاری کنیم تا همگی به درک قشنگی از این بهشت زیبا برسیم .

" زندگی را باور نکردم ، مگر می شود این شادمانی عظیم ، این جنبش بی نهایت ، در یک قطره جای گیرد ؟ 

من باورش نکردم .  

پس یشکل زندگی، زندگی کردم . 

آرام آرام ، آرامتر شدم ، تا نهایت بی پایانم در یک قطره جای گرفت .  

انسان شدم . 

انسانی که دریایی درونش جاریست . 

وای من انسان شدم .  "      ( مهربان مراقب )  

نظرات 1 + ارسال نظر
ژاله چهارشنبه 14 تیر 1396 ساعت 15:43 http://jale-god .blogfa .com

سلام ویداجون
خوبی ؟
خوشی؟
سلامتی؟
چ خبر؟
فکر کردم دیگه نمیای وب
دلم برات تنگ شده بود

سلام ژاله نازنبن
خوب و خوش و سلامت هستم و امیدوارم که شما هم خوب خوب باشی
خوشحال شدم بهم سرزدی .دوستامون که تقریبا همگی وب نویسی را کنار گذاشتن

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.